<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9428658\x26blogName\x3dhellmyisonfire:+Hidup+ini+bukan+seper...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hellmyisonfire.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hellmyisonfire.blogspot.com/\x26vt\x3d-4703932835954832353', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
| Thursday, April 06, 2006


ihsan gambar dari MAFIA. Click sini utk ke fotopages beliau


yeah!! berkelah mmg best dan amat menarik...salah satu waterfall yang aku rasa buat aku tergamam....cantik dia mmg aku rasa tak boleh nak discribe dengan kata kata...kalu dapat tgk gambar pon rasa tak syiok melainkan fotographer yang tangkap gambar tuh tau nak amik gambar scene yang terbaik kat sana.

ok...meh aku cerita sedikit sebanyak mengenai trip berkelah ni.trip berkelah ni merupakan salah satu projek yang OARS( outdoor and recrational society) MMU buat. ini kali kedua OARS buat trip ke berkelah,sebab sambutan yang menggalakkan..aku pon tertanya tanya la...best sangat ker berkelah ni...diorang pon kata...datang jer...baru ko tau berapa worth it nyer duit yang ko bayar utk pegi ke trip ni. MMG BETOL!! WORTH IT GILER!!!

berkelah ni terletak di maran,pahang. perjalanan ke sana adalah mengambil masa tak silap aku tiga jam lebih kot....(tak termasuk stop dekat genting sempah dan tempat lain...hahahah). sebelum sampai di pintu masuk hutan lipur berkelah..kita kena jalan kaki masuk ke dalam atau naik lorry..(naik lorry kena bayar...jalan kaki free...pilih)...sampai di hadapan pintu masuk berkelah ni plak..kita kena trekking sikit utk sampai ke kawasan air terjun pertama..aku panggil air terjun ni ..ayaq terjun kembaq...sebab air terjun dia ada dua...

campsite aku plak betul betul menghadap air terjun kembaq tuh...mmg syiok arr....bila malam...sejuk bukan main sebab air terjun punya angin+ keadaan sejuk hutan malam tuh....mmg layan arr tido....owh ya...aku satu group ngan member baru yang aku kenal time gie berkelah. nuatt,milo,dela,haris,riza,mafia ngan faizul (faizul aku kenal lama dah....so dia bukan member baru...hahaha :P) korang mmg stail weh!! kalu ada plan nak gie berkelah lagi roger aku!! aku nak ikut pie skali..kali ni kalu bleh kita camp kat kolam atas....!!

aktiviti kat sana plak agak terhad sikit disebabkan cuaca yang tak menarik diwaktu petang....contoh, time kitorang nak track naik atas pukul 3 petang tuh...baru sampai atas puncak ayaq terjun kembaq..dah hujan..for safety purpose kitorang terpaksa turun balik..kang kalu jadi apa apa atas tuh susah la plak kan...so kitorang turun dan mandi kat kolam kembaq ja....walaupon nampak kecik tapi layan gak....

malam tuh mcm biasala...aktiviti memecahkan airbatu (ice-breaking) dan permainan mafia....(permainan ala ala silent killer dengan menggunakan deck card....permainan ini tidak mempunyai sistem pembahagian card yang telah dicanangkan oleh didie.....)....mmg aku tak tau arr kenapa aku takleh tahan lama dalam permainan tuh..nampak sangat ker muka aku ni jahat arr..!! DEMM!!

ok...pagi tuh plak..tibalah masanya utk MAIN EVENT!!! WHAOOOO!! TRACKKING KE KOLAM BESAR!!!.......tracking pada mulanya mcm sial sebab dengan keadaan nyer yang nampak bahaya dan curam...dan pelbagai insiden yang berlaku masa trackking...antaranya...tergelincir,muka kena duri tajam...dan juga insiden paling menyayat hati...apabila milo terpaksa trekking dengan tuala kuning ke kolam atas..kerana seluarnya koyak di antara celah........so mmg aku tabik kepada dia dan beliau telah berjaya sampai diatas dengan membuat orang rasa terkejut,hairan dan tergelak. bila aku sampai kat puncak air terjun berkelah...aku mmg amat kaget melihat keindahan alam semulajadi ciptaan ALLAH. mmg cantik....ditambah lagi dengan aksi flying fox group lain di atas air terjun tuh....mmg syiok betul....!!seriesly mmg best kat sana...

lepas sejam kat sana..kitorang pon turun balik pegi campsite...nak packing barang balik....time nak packing tuh kitorang terpaksa pack cepat sebab hujan nak turun....lepas kitorang abis pack jer...hujan time time tuh turun...mmg nasib la kan....dengan keadaan basah kuyup nyer kitorang turun sambil menyanyi... :))...belum sempat sampai pondok bawah tiba tiba hujan dah berenti...haih...itu mmg aku tak gemar...kalu hujan aku nak hujan terus...ini tak...

okay....kalu time pegi kita jalan kaki...kali ni kita naik lori plak....SERIESLY KALU AKU IKUTKAN HATI AKU NAK PUKUL ORANG YANG BAWAK LORI TUH!! APA KO NAK BUNUH KITORANG KER...bawak lori macam bawak kambing apa....dengan keadaan pagar lori yang tada bende nak tahan dan hampir tercabut..dia buat korner plak cam pantat....!!! tapi apa²pon mmg itulah ride yang aku rasa paling menggerunkan...

lepas sampai di tempat bus tunggu kitorang,kitorang gerak balik mmu pukul 6 dan sampai pukul 11...jam di karak highway....overall,aku mmg rasa trip ni mmg paling menarik arr...kalu bleh aku nak join lagi kalu ada trip gi berkelah....syiok!!!! kalu takda sapa yg baca blog ni yg belum pi berkelah..sila sila la kesana....:))

ni gambar trip kat sana...aku amik kat page mafia....CREDIT TO MAFIA FOR HIS EXCELLENCE fotogerafi!! ang mmg stail arr amik gambar!!..owh dan juga mr. "self-proclaimed" suci, cahatomic kerana banyak mengambil gambar aku hahahhaha!!!