<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9428658\x26blogName\x3dhellmyisonfire:+Hidup+ini+bukan+seper...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hellmyisonfire.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hellmyisonfire.blogspot.com/\x26vt\x3d-4703932835954832353', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
| Thursday, April 06, 2006

well well well...macam biasa orang yang lama tak tulis blog kata.....dah lama gak ek aku tak update blog aku ni.....tapi ada ker yang baca atau aku sorang jer yang baca aku nyer blog ni....but who give a fuck rite? blog gua suka hati gua la kan...hahahha

lately banyak sangat bende terjadi in two month period ni....first of all ialah when my grandpa, hj.hashim bin hj.ahmad telah kembali ke rahmatullah tanggal 10 march 2006....two days before he passed away, aku mula ingat kalu takda apa apa berlaku aku nak pegi ikut trip GUA SENYUM but i sense something could go wrong if i go there...and yes my instinct were right....i got a call later that night around 9p.m from my mom to come back home sebab malam tuh gak kitorang kena balik kampung.....the next day plak, aku cadang nak jaga plak arwah di hospital since dah lama tak balik jenguk dia....owh...arwah telah berada dihospital hampir sebulan dan tidak sedarkan diri akibat komplikasi jantung dan juga buah pinggang beliau. malam tuh, aku rasa penat sangat, tak tau la kenapa kan tapi aku mmg rasa penat sangat. and then pada pukul 4.30 a.m, aku cam terjaga sebab aku dengar ada suara orang nangis....aku pon cam terkejut gak arr..."eh....tak mungkin??"...mmg benar...bukan apa yang aku sangka...ada patient cina ni dah meninggal dunia...aku mula rasa cuak sangat..so aku terus run masuk bilik arwah atuk aku utk tengokĀ² dia.aku dapat gak la tgk muka dia time tuh...dia mula tercungap cungap...aku fikir mungkin sebab alat bantuan pernafasan...by that time aku tgk dia...nurse pon tarik tirai langsir dan tutup pintu ward. aku pon kembali semula kat tempat menunggu dan sekali lagi terlelap.then at 5.30 a.m....ada attendence ni sebut nama arwah atuk,dia kata kat aku..."cucu hashim ka?".."ya"..."dia dah takda dik...."........................aku pon terus lari pegi ward dan mmg aku tergamam....aku speechless dan aku hampir jatuh....aku rasa menyesal sebab tak dapat duduk sebelah dia time dia menarik nafas terakhir dia....tapi aku tak patut nak menangis sangat sebab mmg dah takdir yang suatu hari nanti dia akan pergi jua..sama jugak cam kita..cuma kita tak tahu bila sahaja....arwah atuk aku selamat dikebumikan di tanah perkuburan taman kaya,taiping.

okay....aku rasa baik kita jangan cakap lagi bende sedih...yang dah pergi kita biarkan dia pergi....kita yang hidup ini mesti teruskan hidup kita dan terus membuat amal ibadah kepada Allah selagi hayat kita masih ada.

lepas aku balik dari taiping...aku dapat banyak kerja,mengalahkan orang yang mengambil banyak subject dalam semester ni walaupon aku amik satu subjek jer...:P kerja itulah kerja inilah...mmg terlampau banyak kerja dan pelbagai aktiviti yang telah disusun bagi aku dalam masa dua bulan ini.aktiviti berikut aku akan ceritakan dalam blog seterusnya...kejap lagi jer..tak lama pas abis ni aku citer pasal BERKELAH WATERFALL!!!! YEAH!!!

quote pilihan aku kali ni: a wise monkey never mess with another monkey's monkey.