<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9428658\x26blogName\x3dhellmyisonfire:+Hidup+ini+bukan+seper...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hellmyisonfire.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hellmyisonfire.blogspot.com/\x26vt\x3d-4703932835954832353', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
0 comments | Sunday, March 06, 2005

aku dah lama tak gie mancing...last skali mancing ngan adik ngan bapak aku kat kolam ikan bangi....selama aku memancing kat kolam nie mmg tak pernah la dapat ikan..tengok org lain dapat buat aku sakit hati jer...takper la rezeki depa nak buat camner ek...

keinginan nak memancing nie datang dari sifat kejelesan melihat mateng dan slamber dapat ikan yg agak besar dari kolam memancing ikan FIFOFO di pinggiran putra (nais name ek...)....so aku dev,mateng,alip pun berhajat besar la untuk memancing...

so kitorang gie fifofo dalam lewat kol 7.30 camtuh...sampai sana nengok arie nak hujan tapi berkat aku tarik balik kata arie nak hujan..so tak hujan la malam tuh..:P

kitorang nie bleh la dianggapkan noobs dalam memancing nie...buat umpan pon rasa macama takleh bleh.....dev ngan aku uli umpan dedak ngan tepung sehinggakan kitorang rasa umpan tuh bleh buat dough utk roti boy..

so kitorang start la mancing...org lain dapt sekor sekor...kitorang haram aper tak dapat...lebih 3 jam camtuh tgk harapan semakin tipis..tapi

SLAMBER,paklong,payed,yus datang....slamber bagaikan dewa pancing yg datang tepat pada waktunyer....membantu para noobs utk mendapat ikan...mula aku ngan dev dah pakat kalu slamber yg datang lambat dari kitorang ni dapat ikan dulu...mmg kitorang tolak dia dalam kolam ikan tuh..huhu...

tapi org yg first dapat ikan dulu alip,ikan liko yg agak nais jugak la...pastu slamber buat hatrik dapat 3 ikan liko gak...tapi org yg paling bangga skali ngan ikan dia ialah dev yg tunggu selama 6 jam baru dapat ikan....ikan dia la yg paling lain,palimg besar,paling susah nak lawan dan mungkin paling sedap di makan nanti di MALEE!!...

aku banyak kali terlepas ikan...tapi ada satu tuh aku fight ngan ikan aper ntah sampai tali aku bleh putus.....gila ikan besar agaknyer tuh....tapi walaupun tak dapat still rasa jugak la memancing nie....huhuhu

kitorang lepak situ sampai lebih kurang pukul 2 dan kemudian bila dah puas hati kitorang terus chow....aku kendian citer la kat pak aku...pak aku lak ada niat nak pie sana...so agak cool la....huhu

next time pie kalu...mahu tangkap ikan yg besaq dari dev!! huhuhauhau

0 Comments:

Post a Comment

<< Home